dinsdag 3 maart 2009

Klein verzoekje, maar heel belangrijk!

Hallo allemaal!

Hierbij vraag ik jullie een kleine, maar hele belangrijke moeite te doen: Een handtekeningenactie van Amnesty International, betreffende twee comunidades hier in de Chaco in Paraguay voor grondteruggave! Ik heb het al een keer vermeld in een blog dat de indianen van Yakye-Axa drie jaar geleden al door het Inter-Amerikaans Hof voor de Rechten van de Mens de grond toegekend hebben gekregen, maar dat de Paraguayaanse regering nog steeds niets heeft ondernomen om dit te bewerkstelligen. Nog altijd leven deze indianen dus aan de kant van de weg, in mensonterende omstandigheden die levens kosten.

Nu blijkt dus zelfs Amnesty International in Nederland dit te hebben opgepikt, dus hierbij de link: http://actforhumanrights.org/yakye/du/ (ik plaats het ook nog hiernaast bij de andere links, mocht deze niet werken).

Slechts je naam invullen en ik ben je heel dankbaar! En als je daarbij deze link ook nog zou willen doorsturen naar jouw kennissenkring ben ik je ééuwig dankbaar! :)

Saludos desde el Chaco!

Geen opmerkingen: